[ad]
Cesta z nemocnice
Chytil jsem nějakou nepříjemnou virosu s teplotou a tak asi po třech dnech vedení firmy rozhodlo, že mě musí vidět doktor a poslali mě do nejbližší 400 km vzdálené nemocnice. Protože byly zrovna velikonoce, trvalo skoro dva dny než se v místní nemocnici v Geraldtonu nějaký doktor obbjevil a mezi tím mi už bylo o hodně lépe, takže když se třetí den brzy ráno vracím letadlem z Nakiny do Mc Faulds, moc si to užívám.
Severní Ontario 11
Tentokrát letíme hodně nízko, jen asi 300-400 metrů nad terénem, takže na zemi je vidět každý detail.
Pilot za letu
Tenhle sympatický mladý pilot také spoléhá na autopilota, takže chvíli papíruje a když má všechna lejstra vyplněná, povídá si se mnou o všem možném, ukazuje mi všechny zajímavosti pod námi, udělá i několik obratů abych vše dobře viděl a cesta nám rychle utíká.
Navigace
Přístroj s velkým červeným displejem je palubní GPS a pokud si fotku zvětšíte, uvidíte, že do cíle to máme ještě skoro 100 mil, takže jsme asi v polovině cesty. Přistaneme asi za půl hodiny.
Kopilot
Pilot se mě pokoušel vyfotit ze svého sedadla, ale bohužel to je proti slunci, takže omluvte sníženou kvalitu obrazu.
Jezero McFaulds 3
Cíl cesty, letiště na ledu jezera McFaulds, je už jen tři míle před námi. Přistávací dráha je v zadní části jezera kolmo na směr kterým letíme.
Camp McFaulds
Přesně v odlesku slunce na vrtuli se nachází „hlavní“ camp McFaulds. Pilot přeletí přes přistávací dráhu a camp, udělá otočku o 270 stupňů a přistane na ledu.
Camp McFaulds 2
Právě přelétáme nad campem, okénkem na straně pilota jsou na zemi vidět modré plachty stanů.
Přistání
Ranvej na ledu tu pravidelně udržují, odklízejí sníh atd., ale v ledu jsou stále trhliny, takže tu nemůže přistát každé letadlo. Stroje Nakina Air Service mají specielní obzvlášť široké pneumatiky pro přistání na ledě. A provoz je tu obrovský. „Můj“ pilot letěl z Nakiny do McFaulds včera třikrát a to byla velikonoční neděle. Brno – Tuřany by mohlo jen tiše blednout závistí.