Kanada 2008

[ad]

Zpátky v Torontu
Paní domácí mi pyšně ukazuje, jak zatímco jsem byl pryč roztál sníh a vykvetly krokusy. V Torontu je příjemných 22 stupňů, takže moje vybavení na sever je moc teplé.

Jezero Ontario
Večer vyrážíme na procházku po pláži jezera Ontario. Fouká silný vítr, ale vlny se s Atlantickým oceánem nedají srovnávat.

Pobřežní promenáda
Na břehu jezera je spousta lidí, ale ve vodě jsou jen náruživí padákoví surfaři. Zkoušel jsem je vyfotit, ale byli moc daleko a nic z toho nebylo.

Dům na pobřeží
Čtvrť podle břehu jezera sestává z většinou malých domečků s malými zahrádkami. Tohle je jedna z mála výjimek, výstavní vila dominuje nároží v parku.

Hlavní třída
vede paralelně se břehem jezera a i v sobotu večer je plná lidí i aut.

Vedení
V Torontu vede stále většina elektřiny nad zemí, takže takováhle změť drátů na ulici není nic mimořádného.

Večeře
Po procházce si sedáme do jedné restaurace na hlavní třídě na večeři. Jídlo je dobré a je ho taková spousta, že jsme po večeři moc rádi, že to máme k autu jen malý kousek.

Skywalk
Neděli mám volnou poprvé za poslední dva měsíce, a tak vyrážíme s Allanem na baseball. Metrem jsme dojeli na hlavní nádraží a odtud jdeme takovýmhle nadchodem směrem k Torontské věži a ke stadionu.

Skywalk 2
Skleněným průhledem lze sledovat vlaky nebo obdivovat Downtown Toronta s věží, která se odnikud nevejde do záběru celá. Skywalk je, jak název napovídá, jen pro pěší, takže je jasné, že tvrzení, že v Torontu se nedá chodit pěšky, je jen pomluva.

Stadion
Baseball je v Severní Americe jeden z nejoblíbenějších sportů, proto není divu, že v Torontu se jmenuje podle druhé největší telekomunikační společnosti v Kanadě. Před stadionem jsme asi hodinu před začátkem zápasu, takže máme ještě spoustu času se rozhlédnout okolo.

Hot dog
patří k návštěvě baseballu, takže si ho samozřejmě také nenecháme ujít. Allan zkušeně vybírá nejlepší kombinaci – Polskou klobásu s hořčicí a zeleninou – …

Hot dog 2
… a ochotně pózuje s hotovým výrobkem. Já jsem absolvoval školení v servírování hot dogs už v campu, takže tady také působím jako zkušený hot-dog-eater.

Baseball 1
Rogers Centre pojme celkem padesát pět tisíc diváků. Do začátku zápasu zbývá ještě půl hodiny, hráči se rozhýbávají na umělém trávníku a tribuny zatím skoro zejí prázdnotou. To se ale v dnešním slunečném dni brzy změní.

Servismani
Hráče střídá servisní tým, který přesně 30 minut před začátkem zápasu odstraní sítě, upraví okolí všech met nalajnuje čáry. To vše zabere skoro celou půlhodinu.

Hymny
Torontští Sokoli jsou jediným kanadským týmem, který hraje profesionální americkou baseballovou ligu. Dnes hostí Detroit a tabulkově jsou šampiony. Přesně v jednu hodinu odpoledne na trávník nastupuje mnohočlenný dětský sbor, který trochu falešně, ale s o to větším zaujetím zazpívá nejprve americkou a pak kanadskou hymnu.

Baseball 2
Baseball se hraje na devět směn (pro vás je to samozřejmé, ale já to do dneška nevěděl) a vy teď sledujete čtvrtou směnu. Na pálce jsou Sokoli a již vedou 3:2. Zápas nakonec po více než třech hodinách skončí vítězstvím domácích 5:2.

Rozcvička
Aby diváci během sledování zápasu úplně neztuhli, jsou po páté směně vyzváni k rozcvičce. Hráči na trávníku předcvičují a ti aktivnější diváci nejen vstanou, ale dokonce se i protahují.

Baseball 3
Je dohráno. Po hokeji si protihráči podají ruce, po baseballu si hráči vítězného týmu gratulují ke skvělému výkonu.

Věž
Více než 300 metrů vysoká věž stojící hned vedle baseballového stadionu byla ještě docela nedávno nejvyšší stavbou na světě. Když už jsme dorazili až sem, samozřejmě se necháme vyvézt výtahem až nahoru.

Věž 2
Nejspodnější patro věže je jednou velkou prodejnou suvenýrů.

Downtown
Srdce Toronta, nejcentrovatější centrum, tvoří tenhle shluk mrakodrapů. Ty nejvyšší jsou jen o málo nižší, než vyhlídková terasa věže.

Ostrov
Na ostrově hned vedle centra města je tohle malé letiště. Můžete odsud odletět například do asi 1000 km vzdáleného New Yorku.

Skleněná podlaha
Jednou z atrakcí věže je podlaha z tlustého skla. Třista metrů pod námi je baseballový stadion a není to moc příjemný pocit.

Nejstarší hotel v Torontu
se nachází hned vedle nádraží. Vracíme se domů z věže a Alan se potrebuje posilnit jeste jednim hot dogem, tentokrate Italskym. Ja si zatim fotim pamatku z podchodu pred vchodem do metra.

Zebra Earth Sciences Headquaters
tentokráte zezadu ze zahrady.

Rozloučení ve firmě
Zítra ráno odlétám doVancouveru. Na rozloučenou mě kolegové pozvali do suschi baru na oběd a protože to platila firma, přidali se i dva borci, kteří právě dorazili z Drillers campu a kteří tam se mnou strávili pět týdnů. Že neuhádnete, kteří to jsou?

Foto na rozloučenou
Po obědě jsme požádali náhodného kolemjdoucího o snímek. Zprava Dennis, senior geophysicist, v terénu můj nadřízený, nyní kolega, Mohana z Kanady původem z Indie, pomocník, Erin nebo Aron jak chcete z Kanady, pomocník který se v terénu vypracoval na samostatného operátora, po mé pravé ruce dva kancelářští pracovníci, Ilja ze Srbska a Rado ze Slovenska.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je František Mantlík. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.